همانطور که گفتیم برنامه کلان آنلاین مارکتینگ مسیر راه سازمان ما را در فضای آنلاین مشخص میکند، تعیین اهداف سازمان ما در فضای وب، تعریف درست از آنچه که هستیم و آنچه قرار است بدان برسیم، اولین قدم در تدوین برنامه انلاین مارکتینگ سازمان است، بررسی رقبا، بررسی بازار و مشتریان از منظر نیازها ، تمایلات، سلیقه و انگیزه و چرایی رفتار مشتریان در فضای آنلاین مسیر برنامه بازاریابی شما را مشخص میکند.در حقیقت نقشه راه انلاین مارکتینگ مشخص میکند شما در چه زمانی با چه ابزارهایی و با چه میزان بودجه ای با کمک چه تیمی و تخصص هایی می توانید به اهدافتان برسید.