ساعات کاری : 09:00 تا 17:00 عصر

ایران – خراسان رضوی – مشهد – میدان حافظ – بزرگ بازار اطلس

05133865807

ترکیب خرده فروشی در مجتمع های تجاری ( قسمت دوم )

آیتم های مهم در جانمایی ترکیب خرده فروشی در مجتمع های تجاری ( قسمت دوم )

،نوع کالا (کالای مصرفی ، کالای بادوام و یا …)

در مجتمع های تجاری ترکیبی معمولاً واحدهایی که در آنها کالاهای مصرفی عرضه می گردند (مانند سوپر مارکت و …)

در قسمتی از مجتمع که امکان بارگیریوجود داشته باشد، جانمایی می گردند.

در صورت عدم وجود امکانات مذکور، عمده برنامه ریزی ها می بایست برای کالاهای با دوام صورت گیرند.

نکته قابل توجه این است که بافت منطقه ، مخاطب شناسی و عوامل جذب کننده تاثیر مهمی در انتخاب نوع کالا ها دارند .

اولویت فروش واحدها براساس نوع کاربریدر مجتمع های تجاری ،

معمولاً اصنافی که بازگشت سرمایه در آنها فاصله زمانی کوتاه تری دارد

(بدلیل میزان فروش بالا) بیشتر، مورد استقبال قرار می گیرند.

قابل توجه اینکه این اصناف، بدلیل جذب تعداد زیادی از مشتریان؛

موجب رونق کسب و کار دیگر اصناف و در نهایت کل مجتمع تجاری خواهند شد؛

لذا اصنافی که در بخش تجاری مجتمع فعالیت می کنند

ترجیحاً بایستی از صنوف پر استقبال تر و پر طرفدارتر ( منطقه )، انتخاب گردند.

آزادی عمل در انتخاب خرده فروشی ها اغلب محدودیت در فضای تجاری و تعداد واحدها و همچنین عدم تنوع متراژها امکان حضور غالب اصناف را درمجتمع ها فراهم نمی سازد

ولی بایستی در انتخاب خرده فروشی ها به گونه ای عمل کرد که هیچ یک از طبقات، فاقد عوامل جذاب نبوده و از پاخور کافی برخوردار باشند.


درباره پروژه تان به ما بگویید

شما هم میتوانید با ورود به دنیای تجارت الکترونیک و خصوصی سازی کسب و کار خود با ویژگی های جذاب آن ، قدم به قدم به رونق سازمانتان کمک کنید.

مشاهده  مدیریت پارکینگ مجتمع و مرکز خرید

جهت آشنایی بیشتر با راهکار یکپارچه مدیریت مجتمع چند منظوره کلیک کنید

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهی بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.