ساعات کاری : 09:00 تا 17:00 عصر

ایران – خراسان رضوی – مشهد – میدان حافظ – بزرگ بازار اطلس

05133865807

اصول طراحی فضاهای تجاری(قسمت دوم)

درقسمت اول به توضیح تعریف بازار پرداختیم حال سه مرحله دیگر پروسه برنامه ریزی طرح را بیان می کنیم ،اصول طراحی فضاهای تجاری(قسمت دوم)

نوع چیدمان و ترکیب واحد های تجاری بعد از اینکه ظرفیت و پتانسیل فروش سایت طبق مطالعات اولیه تعیین شد،

برنامه توسعه فیزیکی پروژه میتواند آغاز شود.

پروژه های بزرگی که از واحد های تجاری متنوع و فروشگاه های مختلف تشکیل شده اند، ترکیبی از فروشگاه های اصلی و فرعی هستند.

فروشگاه های اصلی فروشگاههایی هستند

که مشتری برای خرید از آنها و با برنامه قبلی وارد مجموعه میشود،

مانند سینماهایا سوپر مارکت ها و فروشگاه های فرعی فروشگاه هایی هستند

که وقتی انبوه مشتریان از کنار آنها عبور میکنند تا به فروشگاه های اصلی برسند،

تصمیم به خرید اتفاقی با تکمیلی می گیرند مانند فروشگاه های لباس و زیور آلات.

دوام اقتصادی پروژه :

طراحی یک مجموعه ی فروشگاهی موفق علاوه بر مطالعات آماری و جمعیتی نیازمند شناخت سلایق و تقاضا ها و عادات خرید مشتریان است.

فلذا موقعیتی که برای یک فروشگاه مناسب است ممکن است برای دیگری نا مناسب باشد.

در زیر به چهار اصل اساسی برای بالا بردنقدرت جذب فروشندگان و ارتقاء توان فروش اشاره شده است.

الف) ترکیب فروشگاه ها: واحد های تجاری فرعی باید در بین فروشگاه های تجاری اصلی جانمایی شوند

در غیر این صورت به خوبی عمل نکرده و سود آور نخواهند بود.

ب) ویژگیهای سایت: برخی فروشگاه ها نیازمند به شرایطی خاص مانند سهولت دسترسی،

دیده شدن علائم و نشانه هاو… هستند، مانند پمپ بنزینها، رستورانها و فست فودها

مشاهده  مدیریت بهره برداری مجتمع تجاری و اداری

ج) جمعیت شناسی: هر چه کالاهای ارائه شده خاص تر باشند مطالعات دقیق تر شده

و شناخت منطقه تجاری که پاسخگوی تقاضای جمعیتی آن نوع کالا خاص باشد، مهم تر می شود.

د) رقابت: سطح تعریف شده ای از رقابت در بین فروشگاه ها موثر است

و اگر محیطی که به یک کالای خاص اختصاص یافته از حد معمول بیشتر شود، آنگاه دیگر این رقابت اضافه موثر نخواهد بود.

ملاحظات اجرایی شامل: مطالعات و برنامه ریزی سایت، مطالعات جمعیتی ، موقعیت و مسافتها ، دسترسی ،

دید و منظر ، فرم ، تاسیسات و انمانات رفاهی ، همجواری های سایت ، تاثیرات محیطی ، منطقه بندی ، فوایدمادی و عمومی ، زیربنا مفید ، پارکینگ می باشند


درباره پروژه تان به ما بگویید

شما هم میتوانید با ورود به دنیای تجارت الکترونیک و خصوصی سازی کسب و کار خود با ویژگی های جذاب آن ، قدم به قدم به رونق سازمانتان کمک کنید.

جهت آشنایی بیشتر با راهکار یکپارچه مدیریت مجتمع چند منظوره کلیک کنید

‫5/5 ‫(1 نظر)

دیدگاهی بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.