ترکیب خرده فروشی در مجتمع های تجاری

برای تعریف ( ترکیب خرده فروشی در مجتمع های تجاری ) ، می بایست با نگرشی به تجارب موفق یا ناموفق مجتمع های دیگر و آمیختن این تجربه ها با دانش روز و روانشناسی معماری ، جا نمایی خرده فروشی ها را طراحی و اجرا نمود . اگر این مهم با دقت و ظرافت خاص و با رعایت موارد تأثیرگذار به خوبی اجرا گردد می تواند در موفقیت مجتمع های تجاری نقش کلیدی داشته باشد .
آیتم های مهم در جانمایی خرده فروشی ها با توجه به اینکه ترکیبی از خرده فروشی ها بایستی در بخش تجاری مجتمع_مستقر گردند ، این سوال مطرح است که چه صنوفی و با چه مشخصاتی بهتر است مستقر شوند ؟ در انتخاب ترکیب خرده فروشی ها پارامترهایبسیاری تأثیر گذارند که در ذیل به ذکر برخی ازآنها می پردازیم :

1️⃣ نوع کالا (کالای مصرفی ، کالای با دوام و یا …)

2️⃣بررسی منطقه
3️⃣ اولویت فروش واحدها براساس نوع کاربری
4️⃣ آزادی عمل در انتخاب خرده فروشی ها
5️⃣ مخاطب شناسی و شناخت علمی از طیف مراجعین
6️⃣ بررسی نمونه های مشابه
7️⃣ نظر سنجی اولیه
8️⃣ عوامل جذب کننده
در قسمت های بعدی به تفسیر تک تک موضوعات می پردازیم .


درباره پروژه تان به ما بگویید

شما هم میتوانید با ورود به دنیای تجارت الکترونیک و خصوصی سازی کسب و کار خود با ویژگی های جذاب آن ، قدم به قدم به رونق سازمانتان کمک کنید.

جهت آشنایی بیشتر با راهکار یکپارچه مدیریت مجتمع چند منظوره کلیک کنید